להנצחה מלאה ומכובדת לשנים ארוכות
מצבות איכותיות ומרשימות, השאירו פרטים או צלצלו 052-2797554

    מצבה בעיצוב אישי | אנדרטאות | פסלים | ליווי צמוד
    הגעתם לאדם ואבן בניית מצבות אומנותיות

    מצבות שיש

    הכירו את הייחוד של מצבות השיש על סוגיו השונים: טורקי, חברון, סרדו, עצמון ועוד.

    מצבות ניתן לבנות מסוגים שונים של אבנים והבחירה בין סוגי הסלעים לעיצוב המצבה נעשית על פי טעם אישי ותוך התחשבות באופיו של החומר. כשמעצבים מצבה, לוקחים בחשבון את מידת הרכות של הסלע אם רוצים לבצע בו חריטה או לחצוב בו דוגמאות. ישנן אבנים קשות יותר, שקשה יותר לסתת, ולעומתן סלעים בעלי מראה רך יותר, שמשתמשים בהם לעיצובים טבעיים יותר.

    כאשר משפחת הנפטר מגיעה לשלב בחירת האבן למצבה של יקירן, קיים מבחר גדול של סוגי מצבות – מצבות אבן, גרניט או שיש. משפחות רבות בוחרות במצבות שיש, כיוון שסלע זה הוא בעל מראה מכובד, נקי ויוקרתי מאוד. ניתן לומר שמצבה העשויה שיש היא מצבה קלאסית בעיצובה. מי שביקר בבית קברות הבחין בוודאי בכמות גדולה של מצבות שיש בצורות שונות, ובעיקר לוחות שיש בגוונים ועוביים שונים. הגוונים השונים של השיש במצבות מעידים על סוג שונה של שיש. סוגי השיש השונים הקיימים בארץ ובארצות הקרובות לישראל הם מגוונים והם נקראים בדרך כלל בשם המקום שממנו מקורם.

    סוגי האבן הנפוצים לשימוש במצבות שיש הם:

    שיש חברון, שיש גלילי, שיש מצפה רמון, שיש עצמון, שיש ברזילאי כחול, שיש מסותת, שיש יפתח, שיש סרדו ושיש טורקי. העיקריים שבהם מפורטים כאן:

    שיש טורקי

    השיש טורקי הוא אבן קשה יחסית שמגיעה אלינו מן האי מרמרה הנמצא בטורקיה. צבעו של שיש זה הוא בין אפור לתכלת ועליו מעין כתמים או פסים בגוונים אפורים. מצבות משיש טורקי הן חזקות למראה ולמגע, כיוון שזהו חומר גלם יציב מאוד, שקל ללטש ולעבד אותו. מסיבות אלו השימוש בשיש טורקי לבניית מצבות הוא נפוץ בישראל. במקרים רבים ניתן לראות בבתי העלמין מצבות שיש טורקי המשלבות באופן כזה או אחר גם סוגי שיש אחרים או סוגי אבן אחרים. השילוב של כמה סוגי אבן באותה מצבה, או באותה חלקת קבר, נותנת פתח ליצירתיות ומסייעת בעיצוב מצבה שהיא אישית ותואמת את אופיו של הנפטר ואת הדרך המתאימה להנצחת זכרו. מצבות שיש טורקי נחשבות יקרות יותר ממצבות העשויות מחומרים אחרים, אך הן איכותיות ועמידות מאוד ולכן מומלצות למצבות ולחלקות קבר.

    שיש חברון

    סוג האבן הנפוץ היותר לעיצוב מצבות הוא שיש חברון. שיש זה הוא אבן גירית שצבעה בהיר (לבן או קרם). מצבות משיש חברון הן נפוצות מאוד בבתי עלמין צבאיים, אולי בגלל גווניהן האחידים והמכובדים.

    שיש סרדו

    שיש סרדו הוא חומר עמיד ויציב במיוחד, אשר מתאים מאוד לשימוש במצבות, כיוון שהוא נשמר היטב לאורך זמן. זהו שיש גרניט שנחשב יחסית זול ולכן הוא פופולרי. צבעו של שיש סרדו הוא אפור-שחור ומראהו מנוקד.

    שיש עצמון

    מצבות שיש העשויות מאבן עצמון הן מצבות בגוונים של חום בהיר, חרדל, אפור ולבן. אבן זו מקורה בגליל והיא חזקה וצבעה עמיד לאורך שנים.

    בעיצוב מצבות שיש ניתן כמובן לשלב גם חריטה או כיתוב מצבות מחומרים שונים. ניתן לשלב את החומרים לכיתוב כך שיתאימו לגוון השיש. במידה ותבחרו בהקמת מצבת שיש להנצחה של יקיריכם, נוכל לעזור לכם לבחור את סוג האבן המתאימה ביותר לטעמכם ודרישותיכם.

    כשמדובר על בניית מצבות שיש מיוחדות, לא כאלו שנעשות בצורה ממוסחרת יש לבחור בחברה בעלת וותק, ניסיון ומוניטין רבים. כאשר מדובר הנצחה של קרוב אהוב אותו נרצה שיזכרו לנצח בדרך ייחודית אנו נרצה לפנות לאנשי מקצוע שהם יותר מהסתת הממוצע. הם יצטרכו לבוא לעבודה עם שנים של ניסיון ועבודות שהם יוכלו להראות. מעוף, איכות יצירתית, מקצועיות ואמינות יהיו הנתונים הראשונים אותם תצטרכו לבדוק. יחד עם זאת, ישנם כמה חוקים אשר ההלכה קבעה אותם נצטרך לדעת ועליהם נצטרך לשמור. במאמר שלפניכם ננסה לגעת בכמה מהם.

    דברים שחשוב לדעת על בניית מצבות שיש

    בשעת צער ויגון, יהיה קשה לרוב האנשים לחשוב בצלילות הדעת ולתכנן את כל שלבי הקבורה והתקופה שלאחריה, במידה ואתם קוראים מאמר זה אתם כנראה במצב שכזה. אם כך, המצב אנו משתתפים בצערכם ופה לתת לכם כמה עצות לתכנון נכון של הדברים.

    • ראשית, עליכם יהיה לבדוק שברשות החברה איתה תרצו לעבוד יש רישיון מטעם 'חברא קדישא'. ללא היתר שכזה, לא תוכלו להביא את הנפטר למנוחת עולם בבית קברות יהודי.
    • אל תתפתו להצעות זולות, שכן לרוב כידוע, מה שזול עולה ביוקר. עסקי הקבורה הן לא עניין זול, אך חברה רצינית תדע להתאים לכם את המצבה על פי צורכיכם בצורה הטובה ביותר בהתאם לתקציב אשר יעמוד לרשותכם. לרוב, אותם אלו שיציעו לכם עסקאות זולות יעסיקו אנשי מקצוע חסרי ניסיון אשר יעשו עבודה שיהיה קשה ביותר לתקנה ועלולה תהיה להביא עמה עוגמת נפש רבה.
    • בניגוד לעבר הלא רחוק בו היינו צריכים ללכת פיזית ולעבור בין החברות על מנת להתרשם מרמת וטיב הביצוע שלהן, כיו בהקלדה פשוטה ניתן יהיה לגלוש ברשת והתייעץ עם אנשים אשר חוו חוויה דומה ולשאול על החברה אשר את שירותיה הם שכרו, תוכלו לקרוא ביקורות וכמובן, תוכלו לראות תיקי עבודות באתרים של חברות שונות.

    אנחנו כאן בשבילכם

    כבר למעלה מ – 19 שנה של בניית מצבות שיש אנו מלווים משפחות בתקופתם הקשה. חברת 'אדם ואבן' חרטה על דגלה את הערכים של כבוד, הקשבה, אמינות ומקצוענות. אנו מספקים בזמן קצר את העבודה המושלמת אך בלי כמובן לפגוע באיכותה. אנו פה להקשיב לכם וללות אתכם בעדינות בתהליך הכואב ועומדים כאן לרשותכם לכל שאלה או התייעצות. שלא תדעו עוד צער לעולם, אמן.

    ליווי אישי מהמפגש עד הקמת המצבה

      מאמרים נוספים

      להנצחה מלאה ומכובדת לשנים ארוכות
      מצבות איכותיות ומרשימות, השאירו פרטים או צלצלו 052-2797554

        ענקית קידום האתרים
        דילוג לתוכן